Tuotelanseeraus lähestyy – muistitko tilata käännökset?

Tuotteen tai palvelun onnistunut lanseeraus on tärkeä vaihe markkinoiden huomiota heräteltäessä. Tuotelanseerauksen myötä syntyvällä myynnillä tulisi kattaa tuotekehityskustannukset, rahoittaa toimintaa sekä tulevaa kehittämistyötä ja kasvua.

Lanseerauksen onnistumiselle on siis paljon paineita. Niiden tasoittamiseen voi osaltaan vaikuttaa huolellisella suunnittelulla ja vankalla projektiosaamisella. Suunnitteluvaiheessa voidaan nivoa tehokkaasti yhteen lanseerauksessa käytettävät markkinointikanavat, tavoitteet ja niiden mittaus, aineistojen tuotanto ja aikataulut. Kansainvälisillä markkinoilla toimivan yrityksen muistilistalla on myös aineistojen käännättäminen hyvissä ajoin eri markkina-alueiden kielille.

Kielen ja kulttuurin tuntemus

Kun yritys tuo tuotteen tai palvelun useille eri markkinoille samanaikaisesti, korostuu hyvien ja aikataulussa tuotettujen käännösten merkitys. Käännöstyössä tarvitaan kielitaidon lisäksi myös kulttuurin tuntemusta. Tekstejä ei aina käännetä sanasta sanaan, vaan pyritään ilmaisemaan asiat luontevasti kullakin kielellä. Käännöstoimisto voi olla apuna tyylin ja eri markkina-alueiden oikeanlaisen lähestymistavan valinnassa.

Käännöstoimisto asiakkaan menestyksen tukena

Hyvä käännöstoimisto tukee asiakkaansa menestymistä, ei pelkästään täsmällisellä palvelulla ja oikeilla käännöksillä, vaan jopa osallistumalla yrityksen prosessien kehittämiseen. Kun yhteistyö on toimivaa, voi käännöstoimistolta saada kehitysehdotuksia jo alkuperäisen tekstiaineiston tuottamiseen tai vaikkapa aikataulutukseen.

Viime hetkellä tilatut pikakäännökset voivat luonnollisesti olla teknisesti hyviä ja toimivia. Jos kuitenkin haluat omaa liiketoimintaasi kehittävän kumppanuuden, niin käännöstoimiston resurssit kannattaa ottaa mukaan jo lanseerauksen suunnitteluvaiheessa.